Spáleniště, Rapšach cca 1km

Spáleniště se nachází 1 km jihovýchodně od obce Rapšach. Domky a statky jsou rozesety většinou kolem silnice. Okolí  je velmi malebné s loukami, pastvinami a krásnými lesy. Spáleniště vzniklo  v letech 1823-1834 na místě shořeného lesa. Na jižním okraji osady je křižovatka , na které když se dáte rovně, tak se dostanete ke zbytkům vesnice Kunšah (2km) a do obce Halámky, vlevo vede cesta do rakouského městyse Brand-Nagelberg (4km)

Lesy jsou plné borůvčí a hub, ve vlhkých lesích si zahoubaří každý. Přes Spáleniště vede pěkná cyklostezka a když na jižním okraji osady na křižovatce odbočíte vlevo po č.341, tak po pěkné asfaltce, vinoucí se mezi lesy, dojedete až  do Chlumu u Třeboně. Pokud si v parném létě budete chtít zaplavat, doporučujeme v dosahu malou pískovnu u kempu Paris (cca 5 km , na kole 15 min, směr na Rapšach, a za Rapšachem směr Franiškov, před Františkovem doleva na kemp Paris a jste tam) nebo o trochu větší pískovna přes silnici vedle u Tuště. Další velice pěkná pískovna je Cep 1 za Sucholem směrem na Majdalenu.

Do nedaleké obce Rapšach, s dominantou kostela svatého Zikmunda, si  můžete zajet  nebo zajít s dětmi v létě na zmrzlinu, či zakoupit něco v místních potravinách.  Součástí obce kromě Spáleniště je i Malý Londýn a Velký Londýn, odlehlá, malebná zákoutí s pár domky, kam můžete vyrazit i na kolech. Pod Rapšach patří i zaniklé sídlo Nová Ves u Klikova a zaniklá obec Kunšach.  Kolem obce vedou  cyklotrasy s pěknými výhledy do krajiny na louky a pastviny. Malebný úsek cesty na kole je z Rapšachu směr Františkov nebo před Františkovem směr kemp Paris k malé pískovně.

Nenechte si nic ujít

Pokud nechcete přijít o žádnou novinku na našem blogu, vložte zde svůj e-mail a jakmile bude něco nového, budeme vás o tom informovat.